Image Image
 
לא האמנתי שתנועת גוף קטנה תעזור לי ללמוד! הדפס דואל
נכתב על ידי ריקי8   
1069769_thinking_at_the_classroom1ליקוי למידה – דרכים אחרות ללמידה ולשיפור איכות החיים
מספר תלמידים מכיתת מב"ר (מסלול בגרות רגיל) אמרו בעקבות סדנה,
שארכה שעה אחת בשבוע במשך מחצית השנה :
"למדתי שיש הרבה דרכים לשיפור יכולות הלמידה והריכוז. 

בעתיד אשתמש בטכניקות שלמדתי (לפני כחודש בערך שיחקתי מול חבר שלי טניס , בהתחלה לא הייתי מפוקס ואז עשיתי תרגיל אחד של "קינסולוגיה" ומיד אחרי התרגיל חזרתי לעצמי ) . חשוב לי להגיד לך שדרך כזו עוד לא ראיתי , התנסתי בה ואהבתי אותה מאוד וחבל שזה נגמר . למדתי המון מסדנה זו ."

"למדתי תרגילי ריכוז במבחנים שעוזרים לי להתרכז במבחן והשתמשתי בהם . למשל : נשימות עמוקות ושתייה . בעתיד אשתמש בתרגילי נשימה . הסדנה הזו חשובה כי היא עוזרת לילדים בריכוז ובחיים ."

 " לא האמנתי שעושים תנועת גוף אחת בלי ממש מאמץ וזה עובד עלי , זה משפר לי את הכתיבה שלי במבחנים . פעם כתבתי בקושי שורה במבחן , המשך הסדנה כבר כתבתי פסקה ועכשיו אני ממש כותבת !!!"

1069769_thinking_at_the_classroomהנושא הראשון אותו למדתי עסק בשיפור יכולות הלמידה . בתוקף תפקידי כמורה , מחנכת בחטיבת ביניים , ראיתי מאות ואלפי מקרים של תלמידים נבונים אשר לא מצליחים לממש את הטוב והחוכמה שבהם . בשיחות אישיות עם רבים יכולתי להבחין ברצון העז שלהם להשתלב ולהצליח .לא נתקלתי באחד או באחת שאמרו שהם רוצים להיכשל . כולם דברו על התסכולים הרבים שלהם בדרך ויש גם רבים שהרימו ידיים והייתה צריכה להיעשות עבודה מוטיבציונית רבה כדי להחזירם לרצון ללמוד ולהתקדם .

צילום: hisks

יותר מכך , כאשר ילדי נכנסו למערכת החינוך הבנתי כי עלי למצוא דרך חדשה אשר תעזור לילדים להתפתח ולהיות מה שהם בטוב ובמירבי עבורם .( זהו ביטוי שלמדתי תוך כדי הלמידה הארוכה שלי ) . את הדרך מצאתי ב"קינסיולוגיה חינוכית" .

קינסיולוגיה לימודית-חינוכית  , פותחה ע"י פול דניסון, ד"ר לחינוך מיוחד. דניסון הוא חלוץ המחקר השימושי של המוח ,מחבר השיטה של שילוב נפש גוף . דניסון עבד שנים רבות עם אנשים הסובלים מבעיות למידה ופיתח כלים שיסייעו להם בנושא.

למידה היא למעשה תהליך של יצירת קשרים ואסוציאציות ברמה השכלית, הרגשית והגופנית. מכך משתמע שלא ניתן לנתק את הרגש מהחשיבה, ולמעשה, בלי תחושות ורגשות הלמידה תהיה פחות יעילה.

קינסיולוגיה לימודית (או חינוכית) עוסקת בשיפור נושאים הקשורים ללמידה, כגון: פניוּת ומוטיבציה ללמידה, קשב, ריכוז, היפראקטיביות (ADHD), כתיבה , ראייה , חשיבה חיובית , לקויות למידה ועוד.

כבר מספר שנים אני מעבירה במערכת החינוך סדנאות העוסקות בשיפור יכולות הלמידה דרך שיטה נפלאה זו . תלמידים רבים אשר חוו למידה זו ובצעו את אותם תרגילים ספציפיים שיפרו במידה רבה את הישגיהם הלימודיים ואת הרגשתם . הביטחון העצמי שלהם השתפר והשמחה לחייהם.אופן הקניית השיטה מאפשר לכל אחד למקד את מטרותיו בחיים ולהגיע למימוש המטרות ע"י תרגול תנועתי .

 

התנועה היא שער ללמידה

הנחת היסוד הבסיסית של הקניסיולוגיה החינוכית היא כי התנועה היא אלמנט בסיסי בלמידה . המוח הוא אומנם האיבר המרכזי המבצע את הלמידה, אולם הוא אינו היחיד! מסתבר שלמידה מתרחשת בכל הגוף, ולא רק במוח. נמצא שתנועה וקלט חושי חיוניים ללמידה, כיוון שכך מופעלות מספר מערכות גופניות שעוזרות לנו לקלוט. התנועה מעגנת ומשלבת את החוויות  החדשות שלנו ברשתות העצביות. כל תנועה היא אירוע חושי מוטורי, שמקושר להבנת העולם הפיסי, ממנו נגזרת למידה חדשה. כשהגוף מעורב בלמידה, הקליטה משתפרת, כיוון שחלק גדול יותר במוח מופעל, לא רק חלק מצומצם.

 

ריקי קאופמן

יועצת ומורה מוסמכת לשיטת "מוח אחד "  (  (THREE IN ONE  CONCEPT מטעם המרכז בקליפורניה .  מטפלת בכירה בהילינג , קניסיולוגיה חינוכית ,"איזונים", קראניו-סאקראל ,מטפלת מוסמכת לסו- ג'וק.

שחרור מתחים ,חרדות,קשיי למידה, היפראקטיביות, קשב וריכוז, מערכות יחסים ,קבלת החלטות ,מיגרנות, כאבי פרקים , אבחון אלרגיות  ,טיפול במגוון מכאובי הגוף בדיקור קוריאני.

B.A בהיסטוריה של עם ישראל וארץ ישראל באוניברסיטת ת"א.

M.A במנהל ציבורי וחינוכי , ניסיון רב במערכת החינוך.

כתובת דואל זו מוגנת מדואר זבל, אתה צריך לאפשר Javascript בכדי לצפות בה   , www.rickyk.co.il. 054-6827767
צטט מאמר זה באתרך | צפיות: 1235

RSS לתגובות

רק משתמשים רשומים יכולים להגיב.
בבקשה הכנס בשם המשתמש או הרשם לאתר.

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.1.4.1

 
< קודם