Image Image
 
מה אוכלים היום?
צבעים הדפס דואל
נכתב על ידי ורד לב   
vered_july_161הצבעים לא נועדו רק כדי למשוך את תשומת הלב בטבע, יש להם משמעויות נוספות, כפי שנראה.
ישנו קשר ברור בין צבעי המזונות בטבע, לבין משמעותם וערכם התזונתי. כל פיגמנט קשור למרכיב כימי שונה בצומח. חשוב שנבין שכדאי לנו לגוון את ארוחותינו ולא רק מבחינה אסטטית.
אנסה לתת סקירה קצרה על משמעויות הצבעים השונים.

כחול- הוא קר, מרגיע, מפיג כאב ונותן תחושה של טיהור ושביעות רצון. טוב לאכול מזונות כחולים לפני השינה, לשינה רגועה ושלווה. הוא מזין את החלק הרוחני- אינטואיטיבי במוח. הפיגמנט הכחול מכיל חומרים נוגדי חימצון חזקים ביותר (אנטוציאנינים ואנטוציאנידינים).
המזונות הכחולים כוללים את הענבים הסגולים, צימוקים כהים, שזיפים סגולים (טריים ומיובשים), תאנים, אוכמניות, סלק, חציל, פטריות, ארטישוק ירושלמי, עשבים שונים (קמומיל, מרווה, אורגנו)
אדום- הוא מחמם, מעורר (פיזית, מנטלית ומינית) ומעניק אומץ וכוח. בגלל תכונת האש שלו, שימוש מוגבר בו עלול לגרום לעצבנות ולכעס.
בין הפיגמנטים האדומים ישנם הבטא קרוטן (ככל שהצבע חזק יותר, יש יותר ממנו) והליקופן (הפיגמנט בעגבניה), שהם נוגדי חימצון חשובים. ישנו גם הפורפירין, המשפיע על בריאות הדם.
vered_july_16 בין המזונות האדומים נמצאים עגבניה, פלפל אדום, פלפל חריף, הבצל האדום, שעועית אדומה, עדשים אדומים, צנונית, כרוב אדום, תפוחים אדומים, פטל, קרנברי, דובדבנים, שזיף אדום, אבטיח ותות שדה.
 
צילום: rcova

צהוב- מעורר שמחה ואופטימיות, מעורר את פעולת מערכת העיכול, הכבד והטחול.
במזונות הצהובים נמצא את הדגנים (חיטה, שעורה, דוחן, כוסמת, שיבולת שועל), תירס, דלעת, אשכולית, לימון, אננס, מלון, פלפל צהוב, תפוחי אדמה ותבלינים (כורכום, כמון, קימל, קינמון, שומר).
כתום- משויך ליצירתיות, לרגש, ליצרים, למיניות. צבע השפע והגאווה. עוזר להגביר את ייצור החלב לאחר הלידה.
המזונות השייכים לקבוצה זו הם גזר, בטטה, משמש, שסק, נקטרינה, תפוז, קלמנטינה, מנגו, עדשים כתומים, אגוז מוסקט וג'ינסנג.
ירוק- מקורו בכלורופיל, הנוצר בתהליך הפוטוסינטיזה הצמח,הוא בעצם קולט צבע משני צידי הספקטרום (אדום וכחול) וע"י כך יוצר איזון אנרגטי הצמח. בעקבות זה למזונות הירוקים ישנה היכולת להשרות הרמוניה ושלווה. הם יעזרו לשמור על הלב, יאזנו חילוף חומרים בגוף וירגיעו את מערכת העצבים. הם גם טובים למצבים דלקתיים.
בין המזונות הירוקים מצויים אבוקדו, ברוקולי, קישואים, מלפפונים, פלפל ירוק, אפונה ירוקה, שעועית ירוקה, כל העלים הירוקים (תרד, מנגולד, סלרי, כרובים, חסה וכו'), צמחי מרפא ותבלין (פטרוזיליה, כוסברה, בזיליקום, רוקט, שמיר, רוזמרין וכו'). גם תפוחים ירוקים, קיווי, ענבים ירוקים וליים.

חשוב אם כן לשלב את כל הצבעים במאכלי היומיום שלנו, בכדי ליצור איזון של חומרי תזונה הנכנסים לגוף וגם כדי לאפשר לכל אותם החומרים לעבוד יחדיו באופן מושלם.

סלט קשת בענן: סלט של עגבניות, חסה, תרד, פלפלים צבעוניים, גזר מגורד, קישוא מגורד, פרחי ברוקולי וכרובית, צנונית, צימוקים כהים, אגוזי קשיו, גרעיני חמניות ונבטים שונים.

מרק צבעוני: מרק העשוי עם תפוחי אדמה, בטטה, שורש סלרי, עדשים אדומים, גריסי פנינה, טופו ומתובל בכורכום, כמון, שום והרבה עלים ירוקים מכל הסוגים (כוסברה, פטרוזיליה, שמיר, בזיליקום, סלרי עלים, אורגנו וכו').

אפשר גם להשתמש בצבעוניות בכל הארוחה ע"י שילוב צבעי המאכלים השונים, כמו; סלט ירוק, תבשיל פולי אזוקי, ירקות כתומים מאודים וסלט טחינה צהבהב (עם הרבה כורכום).
העיקר הוא להשתמש בדמיון, והרבה..... וליהנות.
בתיאבון.
 
ורד לב היא נטורופתית N.D., מדריכת הנקה ואם ל-2.
עוסקת ביעוצים פרטניים בתחומי הנטורופתיה, תזונה והנקה. מקבלת מטופלים בקליניקה בכרכור ועורכת ביקורי בית לפי הצורך.
כמו כן נותנת הרצאות וסדנאות בתחומי הנטורופתיה, תזונה, הנקה, ריפוי ובריאות (הכנה להנקה, תזונה לנשים בהריון, תזונת מניקות, המעבר למוצקים, תזונה בהתאם לעונות השנה, איך לאכול נכון, מפגשי בישול בריא ועוד).
מנהלת פורומים בנושאים אלו: "נטורופתיה למשפחה" http://www.blabla4u.com/sites/blabla4u/ForumsII.asp?ForumID=13687 "הורים וילדים" http://www.beok.co.il/SelectedForum.aspx?ForumID=41 וכותבת מאמרים רבים בנושאים אלו.
ליצירת קשר: 052-8527755 כתובת דואל זו מוגנת מדואר זבל, אתה צריך לאפשר Javascript בכדי לצפות בה

צטט מאמר זה באתרך | צפיות: 1589

RSS לתגובות

רק משתמשים רשומים יכולים להגיב.
בבקשה הכנס בשם המשתמש או הרשם לאתר.

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.1.4.1

 
< קודם   הבא >