Image Image
 
מה אוכלים היום?
מתכונים עם ילדים, בשביל ילדים וכל השאר הדפס דואל
נכתב על ידי ורד לב   
vered_july_151ממרח שקדים- חלבה: 2 כפות שקדייה+ 2 כפות חמאת שומשום+ דבש לפי הטעם
לערבב עם כמות מים, לפי מידת הסמיכות הרצויה. אפשר להוסיף גם דבש תמרים/ דבש חרובים.
אפשר למרוח על לחם, להוסיף לגרנולה, דייסת בוקר או פשוט לאכול בכפית.

גליל תמרים: מערבבים ביחד (צריך ללוש טוב) 1 חב' תמרים בלי גרעינים (או שמוציאים את הגרעינים ביחד) עם 50 גרם שקדים חלוטים, 50 גרם אגוזים קצוצים, 1 כף צימוקים, 2 בננות מעוכות, תפוח מרוסק, תותים (אפשר להוסיף או לגרוע לפי הטעם). יוצרים גליל ארוך ומגלגלים אותו בקוקוס (אפשר להוסיף גם אבקת חרובים וקנמון). מניחים על נייר שעווה, מקררים במקרר, או בפריזר. בהגשה פורסים עיגולים ואוכלים. אפשר לשמור בפריזר לזמן רב.

vered_july_15שייק פירות: על בסיס מים, חלב סויה, אורז וכו', או יוגורט. אפשר להוסיף גם לכאן שמרי בירה, נבט חיטה, אבקת חרובים בתוספת לפירות. אפשר להמתיק (אם יש צורך) בדבש/ מולסה/ ריבה טבעית/ תמרים.
זו ארוחת בוקר מזינה, או ארוחת ביניים טעימה.

סירות ירקות ממולאות: מכינים סירות מירקות שונים טריים או מבושלים (מוציאים להם את הליבה), כמו פלפלים, סלק, בטטה, תפו"א, קישוא, גזר ועוד. ממלאים את הסירות במטבלים וממרחים שונים, כמו טחינה, חומוס, אבוקדו, גבינה, יוגורט עם זעתר, ממרח טופו- בצל, אפשר גם עם ממרחים בכיוון המתוק. ו... אוכלים.

צילום:  bigotry

מאפינס/ בראוניס ע"ב חרובים, טופו ודבש:

  • מחממים מראש תנור ל- 180 מעלות, משמנים תבנית מאפינס (או תבנית רגילה לבראוניס).
  • טוחנים בבלנדר חב' טופו ,1 כפ' תמצית וניל, 1 כוס דבש , 2/3 כוס אבקת חרובים, ½ כוס שמן ו- ¾ כוס מים עד לקבלת עיסה אחידה .
  • מערבבים בקערה ¾ 1 כוסות קמח מלא, ¾ כפ' סודה לשתיה, 1 כפ' אבקת אפיה ו- ½ כוס אגוזים קצוצים/ שבורים.
  • מוסיפים ליבשים את העיסה ומערבבים טוב.
  • יוצקים את התערובת לתבנית המאפינס, או לתבנית רגילה לאפיית בראוניס, אופים כ- 15 דקות.  המאפינס צריכים להיות קפיציים למגע וקצת לחים.
  • מקררים מהר ושומרים במקרר.

לגיוון: אפשר במקום הדבש להשתמש בריבה טבעית/ דבש תמרים/ דבש חרובים,
אפשר לשנות את סוג האגוזים ואפשר לנסות להוסיף בננה או פירות אחרים.

חביתה עם הפתעות: אפשר להכניס לחביתה כל ירק שהילד אוהב: עגבניה, מלפפון, גמבה, גזר, תרד, בצל ועוד. אפשר גם להוסיף ירקות מבושלים כמו תפו"א, בטטה, כרובית, ברוקולי ועוד.
אפשר להוסיף עשבי תיבול, או תבלינים טריים.
אפשר להכין כמה חביתות קטנות בצבעים שונים: סגול- עם סלק, כתום- עם בטטה, גזר, דלורית או דלעת, ירוק- עם ברוקולי, קישוא, תרד, מנגולד, או חלמיות (עכשיו העונה), צהוב- עם תירס וכורכום.
העיקר הוא ליהנות ולאפשר מגוון מזון גדול.


שיהיה בכיף ובתיאבון,    

ורד לב היא נטורופתית N.D., מדריכת הנקה ואם ל-2.
עוסקת ביעוצים פרטניים בתחומי הנטורופתיה, תזונה והנקה. מקבלת מטופלים בקליניקה בכרכור ועורכת ביקורי בית לפי הצורך.
כמו כן נותנת הרצאות וסדנאות בתחומי הנטורופתיה, תזונה, הנקה, ריפוי ובריאות (הכנה להנקה, תזונה לנשים בהריון, תזונת מניקות, המעבר למוצקים, תזונה בהתאם לעונות השנה, איך לאכול נכון, מפגשי בישול בריא ועוד).
מנהלת פורומים בנושאים אלו: "נטורופתיה למשפחה" http://www.blabla4u.com/sites/blabla4u/ForumsII.asp?ForumID=13687 "הורים וילדים" http://www.beok.co.il/SelectedForum.aspx?ForumID=41 וכותבת מאמרים רבים בנושאים אלו.
ליצירת קשר: 052-8527755 כתובת דואל זו מוגנת מדואר זבל, אתה צריך לאפשר Javascript בכדי לצפות בה

צטט מאמר זה באתרך | צפיות: 1588

RSS לתגובות

רק משתמשים רשומים יכולים להגיב.
בבקשה הכנס בשם המשתמש או הרשם לאתר.

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.1.4.1

 
< קודם   הבא >