Image Image
 
איכות חיים
עוד על סידן זרחן וחלבון הדפס דואל
נכתב על ידי משה ברלב   
meat1הסידן נמצא עם הזרחן ביחס של 2.5 חלקים של זרחן על כל חלק אחד של סידן.
כאשר התזונה כוללת כמותגבוהה של זרחן מעל היחס של מתרחש תהליך של איבוד סידן.

 

איזה מזונות עשירים בזרחן המוביל הוא חלבון מהחי  הבשר מכיל כמות של פי 40 יותר זרחן מסידן. והכוונה היא לכל סוגי הבשר. דיאטות עשירות בחלבונים (במיוחד מהחי) יתר על המידה עלולות להוביל להפרשת סידן החוצה מהגוף, כדאי לשים לב לכך (כמו כן כמות גדולה של חלבון בתזונה מקשה על עבודת הכליות).

כמות החלבון שעל האדם לצרוך היא גרם על כל קילו משקל (רזה), לא כולל השומנים בגוף. לגבי אדם ממוצע זה אומר בערך 70 - 50 גרם חלבון בכל יום.

meatריבוי החלבון והזרחן גורם לעלייה ברמת החומציות בדם דבר שמאלץ את הגוף לסתור את החומציות הזו על ידי משיכת מינרלים בסיסיים מן הגוף. המינרל הראשון שנמשך הוא הסידן כי כמותו רבה ביותר ולכן קל לגוף למשוך אותו. מינרלים אחרים שהולכים לאיבוד הם הנתרן האשלגן והמגנזיום.

חלבון טוב מן החי אפשר למצוא בביצים, בגבינות, בכבד ובדגים.

צילום: lusi 

חלבון מהצומח לא  גורם  בריחת סידן. תחליפים לבשר ההוא הסויה מכילה סידן וזרחן ביחס נכון ואינה משבשת את מאזן החומציות. בסויה יש חומר הנקרא פיטואסטרוגן שהוא הצורה הצמחית של ההורמון הנשי אסטרוגן. החומר הזה עוזר למנוע בריחת סידן בגיל המעבר כמו גם הקטנת הסיכון לסרטן השד.
חלבון טוב נוסף מהצומח יש ב דגנים מלאים כמו חיטה מלאה, אורז מלא, כוסמת ותירס, קטניות כמו חומוס, שעועית, אפונה וכמובן משפחת האגוזים הכוללת אגוזים, שקדים וגרעיני חמניות ודלעת. גם טחינה מכילה חלבון טוב.  האלה משמינים שיעבור לפרק האחרון.

סידן מהצומח  נמצא בכמות גדולה בשומשום, טחינה, חלבה , מולסה, שקדים ואגוזים, כוסמת, כרוב, פירות יבשים, שעועית ,ברוקולי, פטרוזיליה, גרעיני חמניות, חרובים, מוצרי חלב וסויה וכן בסרדינים.
מגנזיום נמצא בנבט חיטה, סויה, שקדים, אגוזים, מולסה, כוסמת, שומשום, שעועית ובמוצרי החיטה.
הסרדינים מומלצים כי הם מהווים חלבון מושלם, אוכלים אותם עם העצמות ולכן יש בהם סידן  ויש בהם חומצות שומן חיוניות אומגה 3.

יש לשפוך קודם את שמן הסויה שבו הם טבולים כי השמן "שכח" שהוא היה פעם סויה.

liverמולסה - את הסוכר מייצרים מקני סוכר. סוחטים את המיץ עד שנשארת פחמימה ריקה אותה אנחנו מכנים סוכר. המיץ שיצא נראה כמו שילוב בין צוף לדבש, יש לו טעם מתוק בגלל תכולת הסוכר שבו אבל יש בו גם כמות גבוהה של ויטמינים ומינרלים. הנוזל הזה נקרא מולסה.  הויטמינים הבולטים הם ויטמיני B והמינרלים הבולטים הם סידן וברזל, בדיוק שני המינרלים הנחוצים לנשים באופן מיוחד. לכן מוצר זה מומלץ להמתקה תחליפית במקום סוכר. רק לא להתלהב יתר על המידה. את המולסה משיגים בחנויות טבע.
פעילות גופנית שמעמיסה על העצמות והמפרקים לחצים שונים כמו מתיחה, לחיצה, כפיפה ופיתול, גורמת לעלייה משמעותית בצפיפות העצם. פעילות טובה  לכך היא טיפוס על מדרגות והתעמלות עם משקולות.

 


צטט מאמר זה באתרך | צפיות: 3736

RSS לתגובות

רק משתמשים רשומים יכולים להגיב.
בבקשה הכנס בשם המשתמש או הרשם לאתר.

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.1.4.1

 
< קודם   הבא >