Image Image
 
כל הפוסטים בבלוג
פרק שני – הימים שלפני הדפס דואל
נכתב על ידי שחר איתן   
396495_1לגרמניה הגענו ביום רביעי בצהריים. אספנו את האופניים, תיקים והעמסנו על שני רכבי סטיישן ששכרנו מראש. 2 חברים בכל מכונית. רות`, מקום התחרות נמצא כ-120 ק"מ ממינכן, פחות משעה על אוטוסטרדה במהירות ממוצעת של 150 קמ"ש. שכרנו בית כפרי באיזור הררי כ-25 ק"מ מרות`, במיקום יפיפה מעל עמק מיוער עם נוף מדהים. הרכבנו את האופניים ואחרי רכיבה קצרה לבדיקת הציוד נרגענו, הכל היה בסדר, מתחילים להנות.

את הימים שלפני התחרות העברנו באימונים קצרים לשמירת טונוס השרירים, כולל רכיבה אחת של כ-50 ק"מ על חלק ממסלול הרכיבה. שחינו גם פעמיים באיזור השחייה.

העברנו את הימים בהסתובבות באקספו הגדול (עשרות ביתני ציוד טריאטלון מכל הסוגים), חיפוש מאפיות והמון אכילה. בכל מקום אליו הגענו קיבלו אותנו בחיוכים, איחלו לנו בהצלחה, ובחלק מהמקומות אף באו אלינו עם חוברת התחרות שחולקה בשבועות הקודמים לכל תושבי האיזור ובה תאור המסלול ושמות כל 3000 המשתתפים, על מנת שנסמן את שמותינו כדי שידעו מי אכל אצלם ולעודד אותנו במהלך התחרות.

כל האיזור היה מכוסה בשלטי התחרות מעל הכבישים והמסלול מסומן.

ביום שישי, יומיים לפני התחרות, ארוחת הפסטה המסורתית. בארוחה שכללה את כל המשתתפים ואורחים ששילמו, לא האיכות חשובה, אלא הכמות. היה הרבה, פסטות, ניוקי, סלטים ושתייה.  אלפי סועדים ואף אחד לא יצא רעב, היה המון מהכל, אוירה מצויינת, המון בירה (ללא אלכוהול).

את שבת הקדשנו לאירגונים שלפני התחרות, בשלוש שקיות בצבעים שונים סידרנו את הציוד להחלפות. בשקית האדומה ההחלפה השנייה (אופניים לריצה) – נעלי ריצה, 5 ג`לים, כובע. בירוקה ההחלפה הראשונה (שחייה לאופניים) – נעלי אופניים, גרביים, מספר חזה, 5 פאואר בר (אחד לכל שעה), את הקסדה משקפי השמש ומספר החזה השארתי על האופניים. את השקית הכחולה הפקדנו רק בבוקר התחרות ובה הציוד שנרצה שיחכה לנו בשטח הסיום – בגדים להחלפה, משקה חלבונים להתאוששות, סבון, סלולרי לדיווח תוצאות וכו`.

את האופניים הורדנו לשטח ההחלפה עוד בשבת. בגרמניה הסדר מופתי, תור ארוך שמתקדם מהר. כל טריאטלט נכנס לשטח ההחלפה, ולאחר בדיקת הצ`יפ האלקטרוני, מקבל שקית לכיסוי האופניים למקרה של גשם, עובר דרך עמדת הגלגלים של מאביק ונותן למומחים לנפח לו את הלחץ הרצוי (כן, אנשי מאביק עמדו ושאלו כל משתתף כמה הוא רוצה בגלגליו, והם, 3 במספר, בשניות ניפחו ללחץ מדויק). מצאתי את מקומי תוך שניות על פי מספר המשתתף בשטח ההחלפה הענק (3000 זוגות אופניים), אופניים על המתקן, קסדה על הכידון, פרידה קצרה וכואבת והפקדת השקית האדומה.

הצ`יפ האלקטרוני למי שלא מכיר הוא משדר קטן המוצמד ברצועה לרגל שעל פיו מזוהים המשתתפים בעת מעבר בנקודות בהם קיים מקלט. בכניסה למים, בכניסה ויציאה מכל שטח החלפה ובמספר נקודות על המסלול קיימים מקלטים. כאשר משתתף עובר מקלט, הנתון עובר למחשב המרכזי, כך מקבלים אינדיקציה שמשתתף לא קיצר ו"על הדרך" מאפשרים לחברים בבית לעקוב בזמן אמת על התקדמות כל משתתף. הייטק.

בהמשך היום היה תדריך לכל המשתתפים, המארגנים חזרו על הפרטים, הדגישו נקודות חשובות ובעיקר עמדו על עיניין שיפוט הקפדני. בתחרויות איירונמן אסור דראפטינג ברכיבה, ז"א שאסור לרכב במרחק קטן מ-10 מטר ממשתתף אחר (פרט לעקיפה), רכיבה במרחק קטן מ-10 מטר עוזרת מאוד לרוכב האחורי אשר בעצם מוסתר מהרוח ומשתמש ברוכב שלפניו כמגן רוח ויכול להפחית עד 30-40% במאמציו. דראפטינג מותר בתחרויות אופניים רגילות, איירונמן הוא מבחן ליכולת האישית ולכן הדראפטינג אסור (כמו גם קבלת עזרה ממשתתפים או צופים אחרים, פרט למארגנים). משתתף שנתפס בדראפטינג מקבל אזהרה וחייב לעצור ל-8 דקות בתחנת הענישה שם הוא נשמר ע"י מרשל, לאחר אזהרה שלישית דראפטונר נפסל.

לאחר התדריך, עקב השעה המאוחרת (7 בערב) החלטנו לאכול במקום על מנת שנוכל ישר ללכת לישון עם ההגעה לבית, החלטנו על נודלס מלאים שמן ולאחר שתי צלחות ותוך תקווה שזה לא יתנקם בנו בהמשך שמנו פעמינו הביתה. סידורים אחרונים, בפעם האלף בודקים שיש הכל, כל דבר בשקית הנכונה ולישון....

3:00 בבוקר, השעון בסלולרי מעיר באכזריות, שיט, הוא מכוון לפי שעון הארץ, יש עוד שעה לישון... אין מצב, ב-4:00 השעון השני מצלצל, אני כבר ער שעה, חושב על היום הארוך שמחכה לי. ארוחת בוקר גדולה, שירותים, הרבה שתייה איזוטונית (בעיקר תוספת מלחים). יורדים לאיזור הזינוק. יש מתח, מנסים התגבר ע"י שיחה ערה, אבל זה קשה.


צטט מאמר זה באתרך | צפיות: 1348

RSS לתגובות

רק משתמשים רשומים יכולים להגיב.
בבקשה הכנס בשם המשתמש או הרשם לאתר.

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.1.4.1

 
< קודם   הבא >