Image Image

הופ! הופ! טרללה! הדפס דואל
נכתב על ידי ilan

וקטע שכתבתי בקיץ:

המחצית השניה של אוגוסט. כל הורה מכיר היטב תקופה זו של השנה. סוף החופש הגדול. סחיטת המיץ האחרונה. הילד יצא לחופש גדול מגנו הפרטי, הילדה כבר מזמן שכחה מה זה גן (חובה). קייטנות כבר אין. מחפשים איך להעסיק את הילדים. כמה ימים אצל סבתא פה. כמה ימים אצל דודה שם. אבל גם זה נגמר מתישהו. טוב, אין ברירה, שולפים את נשק יום הדין –חופשה משפחתית.

הגליל העליון. אזור נחמד. הרבה פעילויות מתאימות לילדים בסביבה. נסענו לאגם החי ביראון, למשל. אי שם ליד הגבול. אם מתבלבלים בדרך (וזה לא קשה), מגיעים מהר מאד לשלטים של "עצור! גבול לפניך!". פניית פרסה פותרת את הבעיה היטב. בסוף הגענו. שלולית גדולה, ובה סירות פדלים. גם כמה ברווזים. מסביב אי אילו חיות. אפילו פינת ליטוף ובה ארנבות מבועתות. גם אני הייתי מבועת לו הייתי כלוא כל היום במתחם סגור, בו אני מחכה שילדים בני שלוש הגדולים וחזקים ממני (פיזית) פי עשרה יבואו להתעלל בי. עבור הילדה מדובר בגן עדן של ממש. היא מצידה מוכנה להשאר עם הארנבות עד מחר. הן אפילו נרגעות אצלה בידיים, כי היא באמת אוהבת חיות ועדינה איתן. כשרון מולד. הילד משתעמם הרבה יותר מהר, ורוצה ללכת. הסירות הלהיבו אותו מאד. למשך 10 דקות בערך. אז הוא רצה לחזור למעגן. הספיק לו.

ביקרנו גם בפארק התעשייתי תפן. הפארק התעשייתי של סטף וורטהיימר. יפה, יחסית לפארק תעשייתי. פסלים אומנותיים פזורים פה ושם. מוזיאון למכוניות גם יש שם. הילד התלהב. על כל מכונית הוא שאל ממתי היא. לך תסביר לילד בן ארבע מתי זה 1953. בסוף התאמנו את המכוניות לתקופת הולדתם של אנשים שהוא מכיר ("המכונית הזו היא בגיל של סבא", "המכונית הזו היא בגיל של אמא", וכדומה). אחרי שעברנו על רוב המכוניות הילד נעלב קשות. איך זה שאין מכוניות בגיל שלו (לך תסביר לו שאנחנו במוזיאון ומוזיאונים בדרך כלל לא מתעניינים במה שקרה בעשור האחרון). למזלנו מצאנו לבסוף מכונית חדשה מספיק, כזו שיכלנו להכריז עליה שהיא בגיל שלו. פלוס מינוס עשר שנים.

בפארק יש גם פעילויות לילדים. בתנאי שהם סובלניים מספיק, כמובן. מסבירים להם על יצירות האומנות הפזורות בפארק. חשוב – שיחכימו. באחד הבניינים ישנם גם משחקים. מתמטיים, כמובן, כדי שלא יבזבזו את זמנם לריק. אני מניח שכך אמורה להראות פעילות לילדים המתוכננת על ידי תעשיין מצליח. הרי כדאי להתחיל מוקדם – אסור לבזבז זמן. יש לפתח היום את התעשיינים המצליחים של המחר! כבכל מקום בימים אלו, הפעילות לילדים מסתיימת ב"יצירה". "לעשות יצירה" הוא הביטוי השגור בפי כל. משעשע משהו, הביטוי הזה. אני לתומי חשבתי שיצירה היא משהו ש... יוצרים. משהו אמנותי במקצת. לא משהו ש"עושים" באופן מאורגן ("מחלקה, תוך 10 דקות רצתם לעץ, עשיתם יצירה, והסתדרתם בשלשות. 10 דקות זוז!"). למי שאינו מכיר את הביטוי, "לעשות יצירה" זה, בקירוב, להתלכלך כהוגן בדברים שלא יורדים מהבגדים לאחר מכן, תוך כדי יצירת חפץ בלתי מוגדר כלשהו, שאין מקום לשים אותו בבית, אבל הילד לא מוכן לצאת בלעדיו מהמקום. אז זהו. גם בפארק התעשייתי תפן "עושים יצירה". אנחנו מחזיקים עכשיו בגאווה שתי יצירות חימר, שהילדים כבר שכחו מקיומם.

גולת הכותרת של החופשה המשפחתית היתה ללא ספק המלון. מלון מקסים. לא רחוק מדי (לפחות עבורנו). לא יקר מדי. טובל בירוק. נוף הרים ממכר. כיף! יש בריכה, אוכל טוב. ארבעה כוכבים. לא ממש מצאנו מה ההבדל בינו לבין מלונות חמישה כוכבים. אולי חוסר הציעצוע. לנו זה לא ממש חסר. האייטם החשוב ביותר בחדר המלון היתה כמובן הטלויזיה. לא סתם טלויזיה – היה בה ערוץ "הופ!". אולי זה קשור לכך שאצלנו בבית אין טלויזיה (מכשיר טלויזיה יש, אבל הוא לא מחובר לכבלים או לאנטנה אלא לDVD ווידיאו בלבד), אבל הילדים היו מרותקים לערוץ ללא הפסקה. בהחלט מזעזע, אבל גם נח מאד, יש לציין. עבור ההורים מדובר בזמן מנוחה וזוגיות (חלקית, לפחות) יקר מפז – כי הילדים באופן כללי נרגשים מכדי לישון כך ששעות השינה והזוגיות של ההורים מתקצצות פלאים (על שנת צהריים בכלל לא היה מה לדבר). איך הייתה נראת החופשה בלעדי פיצ'ר זה אני ממש לא רוצה לדמיין.

מזל ששידורי "הופ!" מסתיימים בשעה 8 כל ערב. אחרת בכלל לא היינו ישנים בחופשה הזו.

צטט מאמר זה באתרך | צפיות: 1531

RSS לתגובות

רק משתמשים רשומים יכולים להגיב.
בבקשה הכנס בשם המשתמש או הרשם לאתר.