Image Image
 
כל הפוסטים בבלוג
אהבה נבנית מנתינה הדפס דואל
נכתב על ידי ציזי   
 

אנשים חושבים שאהבה נוצרת כאשר מישהו\הי אוהב ומעריך אחר והוא\יא אותו\תה .

לדעתי , אהבה זה משהו שנוצר\ משהו שנבנה מסביב לאיזושהיא בחירה בעזרת נתינה.

אסביר את כוונתי בעזרת משהו מן הביולוגיה של המין האנושי..כדוגמא

איך קורה ומתרחש הנס של ההנקה? האשה נכנסת להריון

 והורמוני ההריון "מכינים" את שדיה לחוויה...ואז אם

היא בוחרת להיניק יש תהליך שבסופו יש לה

חלב מספיק כדי להאכיל את ילדה\תה

ונתינה זו יוצרת קשר של אהבה.

וכעת אחזור לסיבת הדוגמא:

אנשים נפגשים-משהו קורה בינהם ,למשל משיכה.

זה לרוב הורמונים-כפי שמתרחש בתהליך של ההנקה.

ואז אם יוצרים קשר ועובדים עליו וזה ממשיך בדיוק כמו הנקה- בנתינה

הקשר מזין את עצמו והתהליך של האהבה מתקדם לפחות אצל הצד ה'נותן'..

"אבל חשוב לי בקשר לקבל-ולא רק 'להניק' כל הזמן" (לדעתי המילה להניק לא סתם דומה למילה להעניק ) יגיד באופן טבעי כל אדם..אז זהו!שלא! -

לדעתי , מקור וכוח הקשר טמון דוקא בנתינה...ולא דוקא בקבלה.

ושוב דוגמא :

רוב האנשים הכי אוהבים את ילדיהם בעולם.איך זה קורה?

ילדיהם הם האנשים  שהם בחרו לתת להם הכי הרבה בעולם...וזה קרה

הכי בטבעיות והכי ברציפות וכמעט ללא התחשבנות..ומי שאין לו ילדים אוהב פעמים רבות מאד את כלבו..חתולתו גינתו או מישהו\משהו שהוא מטפל בו..

מסקנה-כדי להקשר למישהו כדאי להעניק לו ולעשות בשבילו מתוך בחירה

 והכי בלי חישבונים  וכך האהבה שהתהוותה בך רק תתעצם ותגבר..ואם זכית ויש מולך מישהו כמותך- הקשר רק מעמיק כלהזמן  ונשמר.

רציתי להביע רעיון לא מייגע ,אלא מצומצם וקצר..........ולפיכך אסיים כבר....

(ואוסיף במאמר מוסגר שגם גבר יכול להיניק פיזית  כמו אשה,זו עובדה מדעית, אלא שללא ההכנה ההורמונלית תהליך יצירת החלב בשדיו פשוט יקח יותר זמן והמקבילה העקרונית היא שלאהוב ניתן גם  רק מתוך בחירה=החלטה בלבד..אלא שיקח לכך יותר זמן...)

והמבין יבין.........."תחשבו על זה" כפי שהיה אומר ג'וג'ו חלסטרה   בעבר....
צטט מאמר זה באתרך | צפיות: 1445

תגובות (12)
RSS לתגובות
1. 17-02-2008 10:23
קשה לקבל את זה...
מצד אחד זה נכון שאהבה ללא תנאי היא הכי חזקה. 
מצד שני- בן זוג הוא לא ילד. איך אפשר להפסיק לצפות מממנו, למשל לצפות שיתמוך בך כשקשה לך? :roll  
ציפי, אני אשמח אם תוכלי להסביר איך את עושה את זה :x
רשומים
tali
2. 19-02-2008 08:10
עם ילדים באמת האהבה הרבה יותר פשוטה
ולא מסובכת כמו אהבה לבן זוג... 
אבל גם אני מתקשה לראות איך להתייחס באופן כזה לבן זוגי :upset
רשומים
esty
3. 10-05-2008 14:24
אהבה אינו מדע
כל נסיון לפרוט רגש, ובעיקר רגש כ"כ מורכב כמו "אהבה" לנוסחאות מדעיות, או פסאודו-מדעיות, הנו ביזבוז אנרגיה וזמן. בעקרון, כמו בספורט: עדיף לעשות ולא לדבר. 8)  
לדעתי "אהבה" הנה - קודם כל - שאלה של "התאמה" ו-"איך אני מקבל/מפרש את הצד השני".
רשומים
shai
4. 14-05-2008 23:41
מהי אהבה - עוד תגובה של גבר
נוטים לחשוב או לומר שנשים מבינות יותר באהבה. אולי זה נכון אך הנה הפירוש שלי. 
אהבה מתחילה קודם כל ממשיכה, לאוו דווקא של שני הצדדים באותו זמן. המשיכה הופכת לצורך פנימי בלתי נשלט ובלתי מוסבר להיות רק עם השני ולאוו דווקא יחסים. אח"כ כשנוצר הקשר אחרי 
החיזור, מתחילה מערכת יחסים עם רבדים שהולכים ומתרחבים ומעמיקים עם הזמן, עד שלאט לאט הם מכסים את כמעט כל תחומי החיים. אם האינטרקציה ההדדית עובדת טוב ברוב הרבדים הללו, האהבה מתחזקת ונעצמת, אחרת גוועת ומתה, לפחות בצד אחד.
רשומים
איציק ר.
5. 15-05-2008 10:35
אני מסכים עם העיקרון שזוגיות דורשת מאמץ
מעבר להתאמה ולאינטראקציה הראשונית, חיים ביחד דורשים הרבה גמישות וסבלנות, גם מעשית וגם מחשבתית, וזה בהחלט לא בא בקלות... :p
רשומים
mish
6. 06-09-2008 01:45
אני מסכים עם העיקרון שזוגיות דורשת מאמץ
קודם כל 
תודה על כל ההתיחסויות 
חוצמזה 
המהות שלנו היא מימוש 
של איכויותינו האמיתיות 
ואלו כולן מתמצות באהבה 
אם מגרדים ת\'קליפה :zzz
רשומים
ציזי
7. 07-09-2008 19:54
מאמצים בזוגיות - מה היא מבשלת לי?
אני חושב שזה די מורכב. 
התפיסה הסטריוטיפית של תפקידי גבר ואישה בזוגיות,עליה אנו מחונכים מכתיבה גם את המאמצים. 
אני למשל נכשלתי בזוגיות כי התאמצתי המון ויחד עם זאת לא התאמצתי מספיק.זה אולי פארדוקסלי אבל זה נכון. אם ההתאמצות הרבה באות הציפיות להערכה ולהצלחה וכמוהן האכזבה. עם חוסר ההתאמצות באה האדישות והריחוק ואז האכזבה. אז אולי התאמצות זה כמו תיבול בבישול, לשים את התבלינים הנכונים ובמידה הנכונה, ונוסף לכך גם לקלוע לטעם האישי. כל סטיה מהנוסחה,והלך התבשיל.
רשומים
איציק ר.
8. 08-09-2008 09:50
לקחת שני אנשים מורכבים ולצפות שיתאימו
בלי סיבוכים ובעיות- כולנו חונכנו שזה אמור להיות פשוט וטוב, ולמעשה זה כל כך מסובך, מלא אי הבנות, כעסים, כאבים ואכזבות, וכל כך קשה שזה יהיה יותר טוב מרע... :?  
אני מסכימה שמהותנו היא אהבה, אבל יש בנו גם כל כך הרבה כאב, בלבול והזדקקות, שאי אפשר לתחושתי להתייחס לאחרים רק מהמקום של האהבה... :roll
רשומים
esty
9. 10-09-2008 23:39
לקחת שני אנשים מורכבים ולצפות שיתאימו
איציק 
תמיד ישנו ענין המינון 
אבל לא כל סטיה-\"הלך\" 
לדעתי,אלא אם מלכתחילה 
מישהו ציפה לניסים... 
אסתי 
איאפשר 
אבל כדאי 
אוהבת 
ציפי
רשומים
ציזי
10. 11-09-2008 08:34
נעשה כמיטב כוחותינו
(הדלים) :grin  
 
אוהבת :)
רשומים
esty
11. 13-09-2008 00:11
נעשה כמיטב כוחותינו
לא דלים אסתי 
את מגדלור אמיתי! 
ולראיה-האתר הנפלא 
הזה שהקמת-עבור כולנו 8)
רשומים
ציזי
12. 14-09-2008 08:15
תודה, נשמה !
ומי כמוך יודעת על לתת... 
 
:zzz
רשומים
esty

רק משתמשים רשומים יכולים להגיב.
בבקשה הכנס בשם המשתמש או הרשם לאתר.

Powered by AkoComment Tweaked Special Edition v.1.4.1

 
< קודם   הבא >